Kapcsolat

Miénk a Színpad Egyesület
1077 Budapest, Jósika utca 22.

Telefon: +36 70 242-8757

email: szervezes@kacsohpongracszinhaz.hu

Volt egyszer egy Király Színház

 

Volt egyszer egy Király Színház

KONCERT ELŐADÁS
Egy felejthetetlen utazás a Király Színház világába, avagy a magyar operett születése.
A produkció jellege: élőzenés, énekes, táncos, sok jelmezes előadás
Időtartama: 40-70 perc
Előadók száma: 2 fő szereplő és kamarazenekar (3-4 fő)

Koncert előadásunk célja a magyar operett hőskorának népszerűsítése. Idén lesz 120 éve, hogy megnyitotta kapuit a Király Színház, azzal a céllal, hogy teátrumot adjon a magyar operettnek, húsz évvel megelőzve az Operettszínházat.

Az operett talán a legszínesebb, legsokoldalúbb zenei műfajunk, amely számos világhírű zeneszerzővel büszkélkedik. A projektet kutatómunka előzte meg, hogy a zenék összeállításánál minél nagyobb és színesebb merítésből tudjunk válogatni.

A koncertünk zenei anyaga az 1903-tól 1925-ig terjedő Király Színházi bemutatókból lettek kiválogatva 50 magyar - vagy részben magyar -operettből. Ez volt a Király Színház aranykora, Beöthy László igazgatói pályafutása. A koncert során az ismert slágerek mellett helyet kapnak a méltatlanul elfeledett operettek betétdalai is. Szeretnénk újra felfedeztetni a közönséggel ennek a műfajnak a zenei sokszínűségét.

A Király Színház magyar operettjeinek megismertetése egyedülálló kezdeményezés, ezért szellemi hasznosulása felbecsülhetetlen. Az operettet, mint hungarikumot mutatjuk be, ezzel szeretnénk a magyar kultúrát ápolni, a műfajnak hagyományait őrizni és népszerűsíteni. A koncert egyedisége abban is rejlik, hogy az ismert operettek mellett számos olyan alkotás is helyett kap, amelyeket már alig vagy egyáltalán nem ismernek, mert az 50-es évek óta sehol sem játszották.

„A két énekes, Pethő-Tóth Brigitta és Gencsev Gábor remekelt ezen a délutánon. Egy hanglemeznyi számot válogattunk össze a műsorból, amelyek olyan átütőre sikeredtek, hogy azonnal hazavinnénk, hogy rongyosra hallgassuk őket. És nem csak a gyönyörű és átélt ének miatt, hanem a karakterek megformálása miatt is. Pethő-Tóth Brigitta pár perc leforgása alatt tud naiv parasztlány lenni Iluska dalában és a Pacsirtában, egyszer szomorú, egyszer felszabadultan boldog változatban, hogy aztán egy egészen összetett Sybillként lássuk viszont, és végül dívaként kápráztasson el Szilvia belépőjével… A Gencsev Gábor által előadott számokból is nehezünkre esne választani. A Kék tó, tiszta tó egyszerűen tökéletes volt... Emlékezetes volt a Kaliforniába vágyom és a Nagy arany, nagy ezüst, nézőtársaink megkönnyezték a produkciót. De a legpazarabb megoldást A lyányok, a lyányokban láttuk tőle… A Kétlámpás egyhangúlag az Emlékszel még című duettet hozta ki az előadás csúcspontjának. Az énekesek közti dinamika, a két karakter közti viszony komplexitása, a dal érzelmi hullámzása egy nagyon érdekes Csárdáskirálynőt vetített a szemünk elé, szívesen megnéznénk velük az egész operettet.
/Két Lámpás: Volt egyszer egy Király Színház/

vissza