» Milyen hosszú szövegek legyenek a weboldalon?
Próbálja meg rövidre fogni a szövegeket, ám azok természetesen tartalmazzák a legfontosabb információkat. A látogatókat elrettenti, ha hosszú szövegfolyamok fogadják a weboldalon, így előfordulhat, hogy továbbáll. A legfontosabb információkat minden aloldalon úgy helyezze el, hogy azok görgetés nélkül is láthatóak legyenek. A szövegeket tagolja, illetve használjon kiemeléseket, alcímeket és illusztrációkat.
» Miről írjak a szolgáltatások vagy termékek bemutatásánál?
Sorolja fel a termék vagy szolgáltatás legfontosabb adatait, akár vázlatszerűen; ha elektronikai cikkeket értékesít, azok műszaki paramétereit, ha pedig szálláshelyet, ismertesse a szobák felszereltségét és az igénybe vehető szolgáltatásokat. A leírások tartalmazzanak minden fontos információt; ha az érdeklődő nem talál adatot valamiről, ami érdekli, valószínűleg nem fog telefonálni, hanem egyszerűen továbbáll egy másik oldalra, ahol ez is fel van tüntetve. Termékeit illusztrálja több jó minőségű fotóval, és akár mutassa be őket használat közben egy videóban.
» Mennyi kép legyen a weboldalon?
Weboldala legyen látványos; a szövegeket illusztrációkkal is tagolhatja. Túlzásba azonban ne essen, az oldal maradjon könnyen áttekinthető. Jó minőségű, jogtiszta fotókat töltsön fel, lehetőleg olyanokat, amelyeket máshol nem láthatott az érdeklődő. Amennyiben szolgáltatása megkívánja, külön képgalériát is létrehozhat, ahol bemutathatja üzletét (például éttermét vagy szálláshelyét).
» Milyen gyakran frissítsem a szövegeket?
Ha a látogató gyakran talál újdonságokat a weboldalon, szívesebben visszatér újra és újra. Amennyiben jelenleg még nem áll készen a vásárlásra, ám szívesen informálódna az újdonságokról, azonban weboldala hetekig nem frissül, könnyen elpártolhat Öntől; így rendszeresen tölts fel új cikkeket, híreket. Amennyiben valamelyik terméke vagy szolgáltatása igénybe vételének feltételei mósodulnak (például drágább lesz, vagy a készletinformációk változnak), a félreértések elkerülése érdekében az adott információt azonnal frissítse.
» Mit írjak a hírlevélbe?
Hírleveleiben elsősorban ne a termékeit vagy szolgáltatásait próbálja meg értékesíteni, hanem lássa el a feliratkozókat újdonságokkal, érdekességekkel. Ha például Ön fodrász, akciós ajánlatok helyett írjon az aktuális frizuradivatról, ha pedig rendszergazdai szolgáltatást nyújt, számoljon be a legérdekesebb technikai újdonságokról.